Ostatki sezonu dla kolarza, czyli jak zakończyć sezon wyścigowy w jak najlepszej formie?

Aktualizacja: 19 paź 2018



Za oknem aura przypomina nam, że okres roztrenowania i „popuszczenia pasa” coraz bliżej… Zostało już tylko kilka wyścigów, prawdopodobnie w nie najlepszych warunkach pogodowych. Jak się zmotywować do ostatnich wyścigów? Jak być w najlepszej formie na ostatnich zawodach? Jak trenować i uniknąć choroby?

Większość z kolarzy amatorów patrzy teraz na niebo i zadaje sobie te pytania…Postaram się w skrócie dać Wam kilka cennych wskazówek i przywrócić motywację do ostatnich wyścigów….

1) Nie przesadzaj z objętością. Ostatnie tygodnie to nie czas na ciężkie treningi i budowanie formy. Objętość wytrzymałościowa jest nam teraz nie potrzebna, a ilości powtórzeń podczas intensywnych treningów możemy zmniejszyć, tak aby tylko podtrzymać naszą wyścigową wydolność. Jeśli teraz przesadzisz z intensywnością, nie będziesz miał czasu wprowadzić korekty i odpocząć przed ostatnimi wyścigami.

2) Pamiętaj o odpowiedniej odzieży na rower! Zimno i częste deszcze więc wyciągamy z szafy ciepłe ciuchy. Do kieszonki zapasowa kurteczka w razie deszczu lub nagłego załamania pogody. Jeśli kończymy trening mokrzy to pierwszą czynnością po treningu powinna być kąpiel i przebranie w suchą ciepłą odzież. Warto zamontować błotniki i nie przejmować się gorszą „ stylówą” na rowerze. Zdrowie jest najważniejsze!

3) W razie ciągłych opadów „przeproś się” z trenażerem. Szkoda by było zmarnować formę przez tydzień braku treningów z powodu deszczów. Pamiętaj jednak o skróceniu jednostek treningowych o około 30% w stosunku do objętości na zewnątrz.

3) „Zbierz się” i nie odpuszczaj jednostek treningowych. To ostatnie 2-3 tygodnie dyscypliny, później już tylko roztrenowanie i kolejne długie przygotowania na sezon 2018… czyli dla większości z nas oznacza kolejne wyścigi za… 6 miesięcy… najwcześniej za 3 miesiące, jeśli ktoś uprawia maratony zimowe i przełaje. Perspektywa tak długiego odpoczynku od wyścigów powinna być wystarczającą motywacją.​​

4) Nie kombinuj. To nie czas na eksperymenty. Opieraj się na sprawdzonych metodach treningowych i żywieniowych, które były skuteczne w trakcie sezonu.

5) Pamiętaj o zdrowiu na co dzień. W obecnym okresie bardzo łatwo przeziębić się także po „cywilu”. Ciepłe kurtki i czapki na siebie oraz nie dopuszczać do przemoczenia ubrań.

6) „Nie zajadaj” jesieni słodyczami. Brak słońca, niska temperatura, deszcze, krótsze dni sprzyja „jesiennej depresji”. Ty na to sobie nie możesz pozwolić. Myśl o czymś pozytywnym, miej w głowie kolejne wyścigi, bo nagłe „wrzucenie” 2-3kg spowoduje pogorszenie dyspozycji na zawodach.

Masz pytania? Napisz do nas w ramach darmowych konsultacji!

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now